Jeftini bicikli

Zbog manje kupovne moći kupci se često odlučuju za što jeftinije modele bicikala. Ipak, kupovina bicikla zahteva određenu upućenost, pa je uvek pametno informisati se pre kupovine. Bicikli su, kao i druga roba, podeljeni po kvalitetu na grupe. Naravno, najniža i najjeftinija grupa je „budžet klasa“, u našem narodu nazvani „kineski“. Tu moram napraviti određenu ispravku jer danas svi proizvođači, zbog konkurentnosti i snižavanja troškova, sele svoje proizvodne pogone u dalekoistočne zemlje. Takođe, i kineski proizvođači u svojoj ponudi imaju i daleko kvalitetnije artikle, pa je pojam „kineski“ veoma pogrešan. Najjeftiniji bicikli koje kod nas možete naći u ponudi na pijacama i mega marketima su budžet klasa, bicikli sa izuzetno lošim mehaničkim osobinama, koji su namenjeni za samo jednu sezonu! S obzirom da u cenu ovih bicikala nije uračunat nulti servis i prvi servis, ta obaveza pada na vaš teret. Trošenje i amortizacija delova su povećani, a s obzirom da ne podilazi pod garantni rok, često se događa da ćete neispravnu mehaniku morati da menjate u prvih 6 meseci, pa se konačno svodi da ćete dati više para nego da ste odmah kupili firmirani bicikl iz niže klase. Iz ovih razloga i čestih reklamacija na sam kvalitet, budžet bicikle nećete naći u namenskim i profesionalnim radnjama.


Evo male matematike:

Marke LOFTY i BOXXER nude se za 6500 din. S obzirom na nestručnost prodavca, računajte da štelovanje nije urađeno ili je urađeno nepravilno, pa je bicikl potrebno odneti na štelovanje pre prve vožnje (nulti servis, koji košta od 800 - 1500 din) da bi ostao ispravan i pod uslovima garancije. Posle mesec - dva korišćenja, neophodno je uraditi prvi servis u iznosu od 800 - 1500 din. Najčešći je slučaj da će za vreme od 4 - 5 meseci unutrašnje gume drastično početi da vam ispuštaju, a spoljne gume ispucati po obodu, što zahteva zamenu u iznosu od 1200 - 1500 din. Ako bicikl budete koristili za odlazak na posao ili duže relacije, računajte i na zamenu ručica i čeljusti kočnica za aluminijumske modele u iznosu od 1200 - 1400 din. Ovo su samo neki od najčešćih iznosa na koje nailaze vlasnici ovakvih modela, a ništa od nabrojanog ne podilazi pod uslove reklamacije. Na kraju sezone možete očekivati da će vas iznos samog bicikla iz ove klase koštati u proseku od 6000 + 2600-3500 din. Sumarno je to iznos od 8600 do 9500 din, za koji već možete uzeti firmirani bicikl niže klase sa 14 meseci garancije i boljom mehanikom u startu.